Ahad, 15 Mac 2009

Lembu..Sedekah Dan Rasuah..



Istilah yang boleh digunakan oleh kita sebagai muslim ataupun sebagai rakyat Malaysia yang cerdik tentang isu lembu, sedekah dan rasuah...

Malas aku nk komen bnyk tentang ni..Lembu yang Syarikat Goverment Link Company (GLC) Selangor sumbang untuk majlis korban sempena Aidiladha tu kat kawasan sempadan dengan Selangor (Bandar Tun Razak) yang pada masa sama jugak kawasan Parlimen yang di wakili oleh MB Selangor untuk tujuan sedekah kepada penduduk kawasan itu untuk merayakan Hari Raya Aidiladha...Itu dinamakan Sebagai SEDEKAH..

Ni plak padapendapat aku tentang rasuah..46 ekor lembu itu diberikan kepada MB Selangor kemudian YAB MB jual lembu tu then duit hasil jualan tu masuk kocek dia..itu baru rasuah..Tak tau la definisi rasuah macamana lagi...kalu time pilihanraya mungkin la kita boleh cakap MB Selangor tu bagi rasuah kepada penduduk kawasan tu untuk undi dia..

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...