Ahad, 15 Mac 2009

Kenduri Kawin..Kenduri Arwah..Kenduri Kenduri..



Alhamdulillah...harini aku dibagi ruang yang lebih untuk menulis..bila dah xde modal ni tringin plak nak ulas tentang kenduri..

Musim cuti sekolah menjadi tarikh penting oleh pasangan untuk melangsungkan perkahwinan..Pada musim ini x kira hari semua jadi rebutan untuk melangsungkan perkahwinan..sebut ja hari pa semua ada kenduri..Ahad, Isnin, Selasa, Rabu, Khamis, kadang-kadang terdesak Jumaat pun jadi gak tapi paling popular kat Negeri Kebanggaanku ini ialah Sabtu..

Masyarakat kampung masih mengamalkan sikap bergotong-royong sehingga mereka dapat meninggalkan terus idealogi politik yang berlainan bagi menjayakan kenduri ini..Ni yang menbuatkan aku lebih terharu lagi..dalam polimik politik yang tak menentu ini masih ada sedikit perasaan sayang antara masyarakat di kampung untuk sama-sama menjayakan majlis kenduri ini..Alhamdulillah..

Bila sebut tentang kesepakatan antara masyarakat ini, terpanggil plak nak komen tentang kesepakatan yang berjaya dibawa oleh pemimpin pembangkang yang selama ini tidak pernah sebulu dalam ideologi politik mereka..

Tahniah aku ucapkan kepada barisan saf kepimpinan Pakatan Rakyat..Perbezaan ideologi utama antara Parti Islam Semalaysia (PAS) yang membawa ideologi Sebuah Negara Islam dan Parti Tindakan Rakyat (DAP)yang berideologikan Malaysian Malaysia atau negara bangsa berjaya diketepikan bagi membentuk sebuah kerajaan yang baru dan adil..

Op jangan pikir aku cakap kerajaan Barisan Nasional tak adil..aku xcakap gitu..

p/s : malas nak ulas banyak-banyak nanti jadi kontroversi plak..

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...