Ahad, 15 Mac 2009

Kalimah Allah SWT...Siapa yang berhak?

Aku terpanggil untuk membuka ruang ini bagi bertanya pendapat kalau ada mana-mana pelayar yang tahu tentang penggunaan kalimah ini..

Aku pernah degar satu kuliah agama sebelum timbul isu ini..dah lama dah dalam 3-4 tahun lepas..

Mengikut kepercayaan masyarakat bukan Islam..Tuhan yang sebenarnya bukan berhala atau sembahan yang bersifat baharu ini tapi semua berhala dan sembahan yang bersifat baharu ini adalah perantara kepada Tuhan Yang Satu..

Jadi apa komen semua tentang ni?

Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz berkata penggunaan kalimah Allah ini boleh digunakan oleh semua agama di dunia ini kerana sememangnya Allah itu Tuhan kepada semua makhluk..

Aku berhenti disini ja untuk tajuk ni..

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...