Ahad, 15 Mac 2009

Dua Bukit Satu Batang...7 April 2009

Pilihanraya kecil pada 7/4/2009 menjadi penanda aras terbaik untuk Pakatan Rakyat menilai penerimaan rakyat terhadap corak kepimpinan yang selalu di war-warkan sebagai merakyatkan ekonomi.. Melalui pilihanraya ini juga kita dapat melihat penerimaan rakyat kepada kepimpinan Bakal PM Malaysia yang baru Najib Razak..

Kalau kemenangan memihak kepada Pakatan Rakyat ini bermakna PR mendapat sokongan dari rakyat dan mungkin pada pilihanraya umum yang akan datang kita akan merasai pemerintah yang baru setelah lebih 50 tahun merdeka..Tetapi bakal PM kita akan terasa penolakan rakyat terhadap corak kepimpinan beliau..

Tetapi jika PR kalah pada pilihanraya ini bermakna bakal PM kita boleh menarik nafas lega terhadap sokongan rakyat terhadap beliau tetapi PR perlu sedar kembali dan perlu melakukan perubahan untuk terus kekal dan berupaya mencapai cita-cita untuk menerajui negara ini..

Dari segi senario politik masa kini kita boleh meramal dan merasai bahang itu berpihak kepada siapa..

Siapa yang berkuasa dalam hal ini..Bukan Pakatan Rakyat mahupun Barisan Nasional atau pun Raja-Raja Melayu yang disanjungi dan dikasihi tetapi yang memiliki kuasa untuk meletakkan kepimpinan rakyat adalah RAKYAT MALAYSIA sendiri..

Apa-apa pun DAULAT TUANKU dan HIDUP RAKYAT

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...