Selasa, 12 Mei 2009

Bapa Sejati..

Sahabat aku di negeri sebelah telah lama kehilangan bapa kandung tapi kini setelah lama 'dihilangkan' bapa kandung sahabatku itu kembali semula setelah lama 'diganti' oleh bapa pungutan.

'Bapa Pungutan' sahabatku ini sangat teruk perangainya.Seorang yang suka membuat keputusan sesuka hati dia je.Keluarga sahabatku ini terumbang-ambing setelah kemunculan 'bapa pungutan' ini.Kacau bilau jadinya dengan bantuan bapa saudara sahabatku ini.Sebelum ni bapa saudara sahabatku ni baik dengan bapa kandung sahabatku ni tapi setelah bapa kandung sahabatku ini 'dihilangkan' dia jadi macam hantu.Bagai dirasuk hantu sebab mengikut je semua telunjuk 'bapa punguta' sahabatku ni.

Aku pun sakit hati gak dengan sikap 'bapa pungutan' sahabatku ni.Aku teringin je nak pegi terajang bontot 'bapa pungutan' sahabatku ni tapi apakan daya kuasa 'bapa pungutan' ni lebih hebat dari 'bapa kandung' sahabatku ni.'Bapa puungtan' ni ada backing 'atuk' yang menetap di negeri jiran sahabatku ni.Kira 'bapa kandung' sahabatku ni tak direstui oleh 'atuk' sahabatku ni la gak.

Yang penting kebenaran 'bapa kandung' sahabatku ni terbukti jua dengan keputusan 'kadi negara' aku.Nasib baik 'kadi negara' tak takut pada 'atuk'.Berani buat keputusan yang tidak memihak kepada yang salah.Aku doakan kejayaan 'kadi negara' ni.

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...