Ahad, 10 Mei 2009

ibuuuuuuuuuuuuu

Tuhan Yang Esa ampuni dosa ibu
Tempatkan mereka di antara kasih kekasihmu

Sebahagian lirik nyanyian Mamat Exist.
lagu yang menarik dan penuh dengan penghayatan yang memberikan keinsafan kepada semua anak yang mengenang jasa ibu yang telah melahirkan, menjaga, memelihara dan menyayangi kita lebih dari nyawa ibu sendiri.

Persoalannya mampukah kita membalas jasa ibu kita?
Jawapan aku TIDAK
Kita tidak mampu membalas sedikit pun jasa ibu kita..Kita cuma mampu menghargai jasa ibu kita dengan pengorbanan kita memjaga, memelihara dan menyayangi ibu kita yang masih hidup dan menjaga, memelihara dan menyayangi ibu kita yang telah tiada..

Bagaimana menjaga, memelihara dan menyayangi ibu kita yang telah tiada sedangkan ibu telah hilang dimata kita?

Senang disebut dan dikatakan tapi kita masih belum mampu mungkin untuk menjalankan tanggungjawab kita itu..

Bersikap baik, berbudi bahasa, menjaga agama Allah SWT an juga melanjutkan perhubungan bersama rakan-rakan ibu kita yang masih ada..

Mampukah kita mengawal nafsu kita dengan dunia ini?
Mampukah kita menghadiahkan ibu kita bacaan al-Fatihah dan al-Ikhlas setiap hari kepada ibu kita?
Mampukah kita menziarahi pusara ibu kita sehari sekali atau seminggu sekali atau sebulan sekali atau yang paling teruk dan ruginya kita setahun sekali?

Artikel ini ditulis untuk menginsafkan diri aku terutamanya dan para pembaca amnya..

Ibu kau sumber inspirasiku..

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...