Khamis, 5 Februari 2009

APA dah jadi

Terkejut dengan berita Politik Di Negeri Perak..Sebuah negeri yang berjiran dengan Kedah Darul Aman..berasaskan ideologi yang sama dan perjuangan yang sama..
Perjuangan memperjuangkan Islam bukan semudah yang disangka oleh manusia..Perjuangan Menegakkan sebuah negara berlandaskan prinsip Islam penuh dengan rintangan.

PAS sebuah parti yang memperjuangkan Islam sepenuhnya hanya inginkan Islam ini diamalkan secara menyeluruh bukan sekadar dalam hal perkahwinan, zakat, solat ataupun puasa..Hukum Islam perlu ditegakkan walapun penuh dengan kepahitan..Akidah umat Islam bukan hanya terletak pada solatnya tapi terletak pada pengertian Islam itu sendiri.
Luasnya pengertian Islam itu..

ISLAM ITU BERMAKSUD MENTAUHIDKAN ALLAH DAN MENGAMALKAN SEGALA ARAHANNYA DAN MENINGGALKAN SEGALA LARANGANNYA.

Mentauhidkan Allah memberi maksud kita yakin dan percaya kita ni milik Allah dan segala rezeki dan kehidupan kita ini adalah aturan Allah..Bukan percaya bahawa rezeki itu dari sebuah kerajaan..Syirik mempercayai rezeki diperolehi dari selain dari pemberian Allah S.W.T.

Mengamalkan segala arahan Allah bukan sekadar solat,puasa, zakat tetapi lebih dari itu lagi..Hukum Hudud itu dari Allah jadi perlu kita laksanakan..hukum Hudud Allah amanatkan kepada kita sebagai pencegahan kepada melakukan jenayah..seorang pemimpin dari BN pernah cakap bahawa rugi memotong tangan orang yang mencuri kerana itu pembaziran kepada sumber tenaga negara..Nauzubillahhiminzalik..

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...