Ahad, 14 Disember 2008

jual bli....

mlm tadi aku bermimpi aku gaduh ngn tokei kedai kt kg aku...aku gaduh la tentang harga barang yang mahal dan sikap menipu dalam timbangn..yang menjadi persoalan aku ialah sebab pe aku bermimpi psal harga barang ni????

mungkin la sbb bermimpi ni kerana harga barang yang mahal tapi aku pun xtau la sbb pe harga mahal sbb kos pengankutan dah kurang kata menteri yang 'baik hati' tu..
dah la harga mahal pastu plak harga komoniti mcm getah dan sawit plak jatuh merundum..tah pe la nasib rakyat Malaysia bayo gaji kat menteri-menteri yang bijak bestari ni..
UNTUK PENGETAHUAN SEMUA.BARISAN KABINET MALAYSIA DAN BARISAN KAKITANGAN AWAM MALAYSIA ADALAH KULI ATAU PEKERJA KEPADA RAKYAT MALAYSIA*
*rakyat malaysia ni termasuk penoreh, peladang sawit, pekerja kontrak dan semua yang ada My Kad Malaysia.

coba-cobalah merasai kesusahan orang kampung..cobalah untuk setia pada orang yang melantik kamu wahai bapak-bapak menteri..cobalah fikir cara penyelesaian untuk mengatasi masalah kejatuhan harga komoniti ni..kesian kat orang kampung aku yang rata-rata bertani jew..penoreh jew orang kampung aku..ni dah dekat nk buka skolah ni...aduis sian diaorang.

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...