Ahad, 26 April 2009

Sakitnya..


Seorang perempuan ditarik rambut oleh kekasihnya sebagai tarikan manja bergurau senda tetapi tetiba je perempuan itu menjerit manja 'sakitla syg..jgn la tarik kuat sgt' ngomel gadis itu pada kekasih kesayangannya..



Kekasih yang disayangi menarik manja rambut itu tapi perasaan sakit tu tergambar dengan jelas pada riak wajah dan suara gadis itu tapi sedarkah semua yang rambut itu aurat yang nyata bagi seorang wanita..Tarikan manja pun telah mengeluh sakit inikan pula tarikan yang bakal dihadapi oleh orang yang mendedahkan auratnya ketika di dunia..Malaikat yang menjaga neraka Allah SWT bukan bersifat belas tapi bersifat garang, bengis dan kasar..Neraka itu bukan seperti kawah yang luas dan berapi tapi bertingkat-tingkat mengikut jenis kesalahan kita..berkampung-kampung mengikut jenis seksaan yang dikenakan pada kita yang berbuat kemungkaran kepada ALLAH SWT ketika di dunia..



Ucapan aluan ketika masuk ke dalam neraka adalah kelaparan..pijak saja kaki ke dalam neraka perut terus terasa lapar..

Setelah itu ahli neraka meminta kepada malaikat penjaga neraka makanan untuk mengatasi kelaparan itu dan malaikat menghidangkan sejenis buah yang berduri bernama 'hamim' . Buah ini bersifat bulat dan berduri halus di luarnya dan jika dimakan akan tersangkut pada tengkuk manusia..

Makanlah manusia malang yang menghuni neraka buah itu dan terlekatlah buah itu maka mintalah manusia malang itu air bagi mengatasi itu..

Malaikat akan menghidangkan sejenis air yang mengandungi besi-besi halus yang bersifat menghancurkan seluruh isi perut manusia yang meminumnya..

Setelah diminum manusia malang itu terburailah segala isi perut mereka dan Allah tumbuhan semula isi perut itu..

Maka berkatalah manusia malang itu kepada malaikat penjaga mereka, "Kami mahu berjumpa ketua di neraka ini" lalu malaikat menjawab "Tiada siapa yang dapat membantu kamu disini"

Wallalhualam...



Sedikit Tazkirah Dari:

MOHD HAFIZULLAH BIN AHMAD

Baling, Kedah, Malaysia.

26 april 2009, 1:47pm

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...