Ahad, 26 April 2009

Dunia Mati..Aku Dan Kamu Juga Akan Mati


Tiada apa yang kekal abadi..dunia ini pasti mati..kita penghuni dunia ini pasti pergi jua meninggalkan dunia yang pasti mati..bukan mati seperti matinya insan yang direntap nyawa dari kaki sehingga tersentak hati tapi dunia mati seperti janji Illahi..Kiamat bakal menjelma sebagai penghenti usia bumi..disitu matinya seluruh isi bumi..Kamu menteri, kamu peragawati, kamu bangsawan, kamu biduawan..kamu pemilik gedung-gedung ternama..

Tapi walau apa pun jua kamu itu, kamu pasti mati..ajal mu menanti..itu janji Illahi..tiada yang terkecuali walaupun seorang Kekasih Illahi yang dicintai..

Kamu makhluk Tuhan yang tiada abadi..hanya Allah saja yang hakiki..malaikat jua pasti mati termasuk Izrail perentap nyawa setiap insani..dia jua akan mati..hanya Illahi yang kekal abadi..

Janganlah kita leka lagi meharungi dunia yang pasti mati ini..ingatlah yang kita akan menghadapi mati seketika nanti..adakah selepas membaca coretan ini ataupun sebelum sampai ke baris selepas ini..Kamu, aku dan teman disisimu akan mati..tambahan masa walau sedetik tidak akan diberi kerana itu janji Illahi..



Kembalilah kita kepada Illahi..turuti perintah Illahi..jangan ingkari kerana kau belum tentu sempat memohon ampun dari Yang Maha Pengampun selepas ini..



Hasil Nukilan:

MOHD HAFIZULLAH BIN AHMAD

Baling, Kedah, Malaysia.
Ahad, 26 April 2009, 11:07am

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...