Rabu, 18 Mac 2009

Matlamat Aku Sebelum Kahwin

Masa study dulu time dah last sem aku dah set dlm kepala hotak aku ni tiga matlamat yg mesti aku capai sebelum aku kawin..

1. Aku nak beli keta (aku dapat beli keta proton wira second dgn Naza Suria baru)
Aku beli keta nie dengan duit yang aku cari sendiri..xdenye duit dari mak ayah aku pun..Downpayment wira dalam RM 2000 pastu Naza tu RM 4000.

2. Aku nak beli tanah untuk tapak rumah aku nanti (dapat la beli tanah yang bersebelahan dgn jalan mini tar, kira kalu keta aku masuk tak la kotor berselut)
Aku buat loan bank beli tanah ni, mana nak cekau RM 10000.00 tak sampai setahun keja..Downpayment tanah ni guna duit arwah ayah aku RM 500.00..aku nak bayar balik arwah ayah aku sedekah je kat aku.

3. Aku nak bina/beli rumah sendiri (ni masih dalam pencarian)
yang nie aku masih belum berjaya capai lagi..Aku de usha perumahan kat kawasan aku nie tapi bila aku piki balik agak rugi la aku beli rumah taman sebab cost sebuah rumah teres RM 100k lebih..dah la kecik pastu mahal plak sebab aku kena tanggung semua cost jalan, lampu, parit skali ngn taman permainan tu. Sepupu aku suggest aku buat rumah kat tanah aku beli jew sebab kalu dalam cost RM 100k tu dapat aku buat banglo agak sedap mata memandang sebab aku dapat elak semua cost tersembunyi tu..


Bila la aku dapt beli/bina rumah sendiri nie..dah x sabo dah nie nak memiliki rumah idamah aku ni...aduis..

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...