Rabu, 18 Mac 2009

Layan Diri...Meriah Kew?

Semalam aku pegi la makan kenduri kat umah budak pejabat aku ni..Penolong pegawai akauntan Majlis nie..Jauh gak le rumah mak bapak dia..Sakit gak bontot aku drive pegi rumah budak nie..maklumla naik keta kecik molek aku tu..konvoi plak ngan keta pPenolong Pegawai Perancang Majlis (Toyota Unser 1.8 ex) memang la aku terpaksa memecut ngan laju sebab x terkejar aku..si merah aku tu baru 1100 cc nak banding 1800 cc memang x terkejar aku.

Berbalik kepada topik utama nie..aku pegi makan kenduri nie tapi bila sampai aku pun tertanya-tanya mana kenduri? Punya la sunyi kenduri kat rumah budak nie sampai aku hairan dgn suasana kenduri nie (arwah bapa saudara aku penah ckp kalu kenduri kahwin sunyi jadilah mcm kenduri kat rumah orang mati)..Dah la sunyi pastu kena layan diri plak..Berbeza ngan kampung aku yang masih mengamalkan acara gotong-royong untuk menjayakan majlis Walimatulurus..

Kemeriahan majlis yang dibuat secara gotong-royong memang berbeza dengan majlis yang buat guna katering ngan layan diri..xde DJ nak berceloteh dalam majlis tue..Lagipun majlis yang buat dengan gotong-royong nie dapat mengeratkan ikatan silaturrahim dalam masyarakat setempat..Masa tue la masyarakat dapat bergurau senda, berbual mesra, yang jauh didekatkan yang dekat dirapat-rapatkan..

Xdak idea dah nak berceloteh..chaw

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...