Ahad, 8 Februari 2009

Jebat Derhaka Atau Penuntut Keadilan

Jangan Jadi Jebat!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ungkapan yang baik untuk Pakatan Rakyat...
Pakatan Rakyat adalah Jebat..aku akui memang Pakatan Rakyat adalah Jebat..

Mengikut sejarah yang tercatit dan aku pelajari..Jebat seorang yang taat kepada raja melaka waktu tu sehingga Raja Melaka waktu tu tangkap dan bunuh sahabat beliau Hang Tuah atas kesalahan yang tidak dilakukan oleh Hang Tuah..Hang Jebat penegak keadilan keatas kezaliman Raja Melaka yang menghukum Hang Tuah tanpa usul periksa..Kalaulah Raja Melaka masa tu x tangkap dan bunuh Hang Tuah aku yakin Hang Jebat xkan menderhaka pada Raja Melaka.

Hang Tuah plak seorang yang taat kepada raja tapi x bertempat..kena tindas pun masih taat..kita boleh cakap Tuah ni bukan la seorang yang cerdik..Taat pun kena bertempat laa.jgn sampai tertindas pun masih nak taat..ni bukan suruh menderhaka pada Sultan..aku akui Sultan adalah simbol perpaduan, penyatuan dan ketua agama bagi Muslim Islam di dalam Perlembagaan Malaysia.

Sultan bagi bapa kepada rakyat..Nabi pun larang Ibu dan Bapa pilih kasih kepada anak-anak..tapi anak-anak wajib mentaati ibu bapa selagi mana ibu bapa tidak menyuruh anak-anak melakukan perkara yang dilarang dalam agama Islam..

Marilah sama-sama kita berdoa pada Allah SWT moga keadilan dan keamanan dalam negara ini dapat ditegakkan..Janganlah golongan yang melakukan larangan Allah menjadi pemimpin kita...Biarlah Ulama' dan para pewaris Nabi Muhammad SAW yang memimpin kita..Moga keredhaan Allah bersama dengan kita di dalam negara Malaysia Yang Kita Cintai Ini..

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...