Ahad, 7 Disember 2008

HarI RayER KuRBank...

menjelma lg ari raya kurban thn ni...best x terkata bila tgk tukang sembelih menyembelih lembu korban dengan penuh rase kesyukuran sebagai menghargai dan mensyukuri nikmat Allah S.W.T..
Tahun ni keluarga aku x buat korban sebab thn ni agak suram sikit suasana ari raye ni..Pak Teh ngn Mak Teh aku ngnn anak sulung ye dapat pakej perlancongan ibadah kt tanah suci mekah..Mak Tam aku plak dah dapat pakej khas bertemu Allah beberapa bln lepas jadi suasana dalam kuarga aku agak pilu..
Jadi thn nie kami sekuarga xbuat la ibadah korban yang setiap thn berlangsung kt umah bapa ngn mak aku..Xde lg la aku nk blk tergesa-gesa dari surau tuk tukar baju melayu jadi baju inggeris..seluar track ngn baju pagoda (baju pagoda ni maybe la baju org cina)..

Pe2 pn kita ptut bersyukur masih dapat meraikan raye korban thn ni tapi aku harap thn ni kurang la dgr manusia yang terkorban.biarla lembu,kerbau ngn unta je jadi mangsa korban..Nasihat aku, berhati-hatilah dijalan raya pada hari raya ni.korbankanlah lembu,kerbau dan unta serta berkorban tenaga menjayakannya tapi jgn korang plak yg terkorban.

Tiada ulasan:

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...