Isnin, 28 September 2009

Jangan Kerana Sedikit Hadiah Tergadai Maruah


Jangan Kerana Sedikit Hadiah Tergadai Maruah

Itu trademark terbaru Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dalam menangani masalah rasuah yang tak pernah pudar dalam kehidupan negara ini. Bukan sekadar mengacah tapi ini memang realiti terutama kepada penjawat awam yang berurusan dengan orang ramai terutama yang mempunyai kepentingan dalam sebarang permohonan atau apa-apa saja yang berkaitan dengan kepentingan diri, syarikat dan badan yang diwakili oleh mereka.

Raya tahun ni disambut meriah oleh aku dengan penuh kenikmatan yang dirasai tapi dalam kemeriahan menyambut Aidilfitri ada lah pulak dua ekor cipanzi yang menghilangkan mood aku nak beraya. Sehari sebelum nak cuti raya adalah seorang mamat India ni telefon aku cakap nak jumpa sebab nak bagi benda, aku ni jenis lurus je terus la cakap ok kat dia. Mamat ni siap cakap tak tau pejabat aku lagi jadi aku bg je direction kat dia. Aku cakap bila sampai tipon aku nanti aku p jumpa.

Bila jumpa tu terus salam aku, aku pun ok la salam skali dalam genggam dia tu ada not RM50.00 4 keping. Aku tolak tapi dia paksa aku ambik jugak, aku ambik dulu sebab ramai orang kat luar pejabat. Aku tengok dalam keta dia ada 2 hamper lagi nak bagi aku. Aku cakap ok tapi bw masuk pejabat tapi diaorang tanya mana keta aku, aku bertegas kali ni cakap masuk dalam pejabat. Masuk je pejabat aku suruh letak kat meja depan then aku kata xpe kat diaorang suh diaorang balik dulu. Aku p ja kat meja aku terus aku tipon orang yang berkaitan dengan projek tu suh datang pejabat aku masa tu gak, sampai je pejabat aku terus bagi balik duit tu ngan hamper2 tu skali. Aku dengan member-member sepejabat cakapla kat mamat yang berkaitan ni jangan buat macam ni lagi. Apa yang boleh bantu kami bantu.

1 ulasan:

hazwani berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...