Ahad, 16 Ogos 2009

Awek Melayu Yang Ku Cintai

Siapa Bilang Gadis Melayu Tak Menawan



Gadis Melayu yang pastinya seorang yang beragama Islam kerana maksud melayu itu sendiri adalah seorang Islam tapi masih ramai gadis ‘Melayu’ yang beragama Islam tapi berkelakuan atau berpakaian ‘melebihi’ kehendak Islam itu sendiri.
Aku suka tengok gadis seperti ini.Best siot siap nampak bentuk badan, cutting lawa punya tapi bila aku risik-risik kawan-kawan aku tentang ni dan jawapan yang diberikan ‘mengejutkan’ aku.Aku translate kan jawapan kawan aku dengan penuh ringkas dan bergaya untuk menjadi panduan dan iktibar kepada semua gadis-gadis ‘Melayu’ yang diluar sana.

Jawapan 1 : “awek macamni kalu buat ajak jalan-jalan & teman-teman time boring best la tapi nak buat bini mintak simpang la”
Jawapan 2 : “Nak cinta-cinta sori, sex boleh”
Jawapan 3 : “dapat awek macamni best siot, cutting cantik baru best, boleh ajak pegang-pegang sikit”

Aku cuma ingin melontarkan buah fikiran sebahagian lelaki tentang awek yang ‘pakai’ baju ala fesyen ‘’sarung nangka’ ni. Bukan nak kutuk atau nak menghina tapi aku risau tentang keselamatan dan kesihatan awek-awek gini. Tersalah langkah nanti tak perut bunting 9 bulan.

Nilai sendiri kecantikan anda sebagai kaum hawa. Kecantikan sebenar anda bukan pada susuk tubuh yang menyiurkan tapi kecantikan sejati pada diri sendiri. Jadilah diri sendiri..Jangan terikut-ikut budaya yang membawa keruntuhan pada diri sendiri. Tunjukkan kemegahan diri dan ke’mahal’an diri anda dengan menyembunyikan nilai sebenar diri anda. Tak perlu tunjukkan saiz buah dada yang maha lawa tu pada lelaki terutama aku ni. Adus iman yang dikumpul hampir semalaman gugur macam tu ja tengok saiz yang best tu..

Memang lawa tengok perempuan pakai macam tu tapi takut harga diri anda makin susut kerana semua dah bagi orang tengok. Simpan untuk suami mu wahai gadis-gadis yang kucintai. Bila dah kahwin semua ‘boleh’ pakai tapi bertempat la. Pakai dalam rumah dan tunjuk keseksian pada sang suami bagi suami ghairah sikit. Baru best. Ni tak tunjuk kat orang yang tak layaj tengok lepas tu jadi buah mulut semua. Kan dah malu.

Sori la ngomel banyak tapi aku kesian kat gadis-gadis ni. Jatuh saham.

2 ulasan:

niesa berkata...

betol3...
aku sebagai pompuan pun malu tgk kaum sejenis pakai baju macam xpakai baju...
''makin tua dunia makin ramai org jahil tentang agama''...nauzubillah..

beL cLoud9 berkata...

galak mu nih apit..

tp mmg betoi pon..

harap bukan aku huhuhu

ini aku dan untuk aku...
ada aku kesah pendapat korang...